onsdag 6 oktober 2010

Prao på Östra Herrestad Boställe

Dag 2:
Började vid 07.05 med att sortera ägg. Sen när äggen tog slut satte vi dom tvättade äggen i fack.
Efter det höll vi frukost sen skulle Christine iväg så jag fick måla fönstret inne i packeriet.
Sen vid tio över tolv gick jag in och höll middag med Håkan. Sen räknade jag lite till Christine och sen vi kvart i ett kom Christine hem igen. Christine åt och sen gick vi ut i packeriet igen.
Jag stämplade ägg som skulle till Vitaby affären sen fick jag klistra jätte stora klistermärken på pappkartongerna som ska ut i butikerna.
Medans jag stämplade ägg och klistrade klistermärke målade Christine fönstret igen. Det blev jätte fint!
Sen slutade jag vid typ halv fyra.

Dag 3:
Idag började jag vid 07.00 med att sortera ägg, där var väldigt många ägg idag men det gick ändån hyffsat snabbt.
När äggen sedan var slut hjälpte jag Thomas att sätta dom tvättade äggen i fack. Efter det höll vi frukost, sen gick Christine och jag ut till packeriet igen och jag fick stämpla ännu flera ägg. När jag hade stämplat klart äggen körde Christine ut dom till bilen och lastade i de där.
Jag släckte och stängde i packeriet, sen körde vi mot Simrishamn för att lämna av äggen.
Först stannade vi på Mårtens Gatukök och lämmnade några fack ägg, sen körde vi vidare ner emot Hotel Svea och lastade av 40 fack ägg där.
Sen körde vi mot Vitaby för att lämna dom sista facken ägg och när vi gjort det körde vi till Ravlunda till grisarna och Bengt.
Jag gick med Bengt när han sprutade smågrisar, sen hållde jag en gris medans Bengt sprutade den, så gullig den var!
När vi var färdiga så gick vi och tog en krita och vaccinet sen gick vi och sprutade smågrisar igen, fast denna gången alla.
När vi hade gjort det gick vi och åt middag.
Efter middagen gick vi in på innergården och plockade upp trädbitar som byggarna kastat ner från taket.
Medans jag och Bengt gick där och plockade pratade vi en hel del och det är riktigt skönt att kunna snacka med folk som vet hur man tänker och tycker om sin framtid.
Vi plockade upp spik också så att Bengt inte skulle köra punktering på lastaren igen, sen kom Christine och hjälpte oss.
Vi gick där och plockade och snackade och sen vid kvart över tre gick jag och Christine och böt om sen så bar det hemåt.


Det är ganska fräckt att man kan tänka så "Wow, det är kanske det klistermärket jag satt på och det är kanske dom äggen jag har varit med och sorterat" i affären när man ser just den pappkartongen med det klistermärket.
Det är också ganska fräckt att man står där på morgonen och snurrar på äggen för och se om där är smuts på och man känner att det är varmt, då tänker man liksom, tänk det har kanske precis "ploppat" ut och vissa skulle faktiskt tycka att de tär jätte äckligt men jag tycker det är helt normalt för man kan ju inte tvinga en höna till att värpa på den och den tidpunkten för att äggen skall vara kalla när man sorterar dom.

Idag har jag också fått beröm av Christine när jag sorterade äggen, hon sa:
- "Dina armar går som två lärkevingar, jag hinner inte med tös. Allt jag hinner göra är nästan bara att byta korg till dig."

Väldigt kul att höra att man blir bättre och bättre på något som man lärde sig i måndags!
I måndags tog jag även bara ett ägg åt gången nu tar jag fyra ägg åt gången. Jag lär mig snabbt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar